Ένα νέο ποδοσφαιρικό σύμπαν για τη Ρεάλ Μαδρίτης powered by Apple

Η Ρεάλ Μαδρίτης ανοίγει ένα νέο, τεχνολογικά προηγμένο κεφάλαιο στην ιστορία της, συνεργαζόμενη με την Apple για να δημιουργήσει μια καθηλωτική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας.
Το νέο ποδοσφαιρικό σύμπαν για τη Ρεάλ Μαδρίτης / Image Μάνος Περδικάκης
Το νέο ποδοσφαιρικό σύμπαν για τη Ρεάλ Μαδρίτης / Image Μάνος Περδικάκης

Η Ρεάλ Μαδρίτης εργάζεται πάνω σε ένα νέο -κι επαναστατικό για τα δικά της δεδομένα- εταιρικό μοντέλο λειτουργίας, στο πλαίσιο της προτεινόμενης αναδιοργάνωσης της δομής ιδιοκτησίας, το οποίο ο Φλορεντίνο Πέρεθ θα παρουσιάσει στους εκπροσώπους των μελών στις 23 Νοεμβρίου.

Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία νέας εταιρικής δομής που θα επιτρέψει την είσοδο επενδυτή με μειοψηφικό ποσοστό 5%-10%, ενώ το υπόλοιπο θα παραμείνει στα χέρια των μελών. Η αποτίμηση του συλλόγου θα προκύψει από το ποσό που θα καταβάλει ο επενδυτής για το μερίδιό του, στοιχείο που θα καθορίσει και τη συνολική αξία της Ρεάλ Μαδρίτης.

Εκτός όμως αυτό ο ισχυρός άνδρας των Μαδριλένων έχει ξεκινήσει ένα νέο πρότζεκτ για την ομάδα του, καθώς όπως έγινε γνωστό, συνεργάζεται με την Apple για τη δημιουργία ενός καθηλωτικού ντοκιμαντέρ που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026.  Το ντοκιμαντέρ δημιουργήθηκε αποκλειστικά για το Apple Vision Pro, ένα σετ μικροφώνου-ακουστικών που κυκλοφόρησε η αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας τον Φεβρουάριο του 2024.

Πώς ο Πέρεθ κάνει τους οπαδούς να γίνουν «ένα» με τη Ρεάλ

Στόχος είναι να επιτραπεί στους οπαδούς να έχουν «την αίσθηση ότι βρίσκονται μέσα στο Μπερναμπέου κατά τη διάρκεια ενός ζωντανού αγώνα» ανεξάρτητα από την τοποθεσία. Ο σύλλογος προετοιμάζει αναμεταδόσεις αγώνων και οπτικά επίπεδα που θα μπορούσαν να προσαρμοστούν σε περιβάλλοντα VR/AR.

Σε συνέντευξή του στο «GQ», ο Πέρεθ δήλωσε: «Η Apple είναι μια εταιρεία που αντιπροσωπεύει την ένωση μεταξύ καινοτομίας, σχεδιασμού και αριστείας. Και για τη Ρεάλ Μαδρίτης, ήταν απαραίτητο να βρει έναν τεχνολογικό συνεργάτη που μοιράζεται το ίδιο όραμα. Η Apple και η Ρεάλ Μαδρίτης συνεργάζονται σε ένα έργο που επιδιώκω εδώ και πολλά χρόνια: να επιτρέψουμε σε κάθε οπαδό να βιώσει τον ενθουσιασμό του Μπερναμπέου σαν να βρίσκεται εδώ, στο ίδιο το στάδιο».

Οι λήψεις για το ντοκιμαντέρ των «μερένχες» για το οποίο χρησιμοποιήθηκαν περισσότερες από 30 εξειδικευμένες κάμερες Blackmagic, σχεδιασμένες να καταγράφουν τρισδιάστατο βάθος, πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της νίκης με 1-0 επί της Γιουβέντους στη φάση των ομίλων του Champions League στις 22 Οκτωβρίου. Πλάνα από κάθε γωνιά του «Σαντιάγο Μπερναμπέου» τραβήχτηκαν εκείνη την ημέρα, συμπεριλαμβανομένων εικόνων από τα αποδυτήρια και τους χώρους των Μέσων ενημέρωσης. 

Αυτό δεν είναι το πρώτο ντοκιμαντέρ που κυκλοφορεί ο σύλλογος σε συνεργασία με την Apple. Το 2023, η Ρεάλ κυκλοφόρησε το «La Decimocuarta: Until the End» — ένα ντοκιμαντέρ για τις επιστροφές του συλλόγου στο Champions League.

Μιλώντας το 2024, ο Φλορεντίνο Πέρεθ είπε για τη συνεργασία του με την Apple: «Το ζήτημα των εισιτηρίων διαρκείας είναι κάτι που δεν έχει και μεγάλη λύση.

«Υπάρχουν 34.000 κάτοχοι εισιτηρίων διαρκείας (συνολικά περίπου 100.000 μέλη). Δεν χωράνε άλλα, αλλιώς θα πρέπει να κατασκευάσουμε το Infinite Stadium. Σκέφτομαι να το κάνω με την Apple, για παράδειγμα. Είναι πολύ εύκολο. Το θέμα είναι ότι κάποιοι το παρακολουθούν στο σπίτι με γυαλιά και, πρέπει να πω, φαίνεται καλύτερο από ό,τι στο γήπεδο. Θα είχαν μια θέση στο σπίτι, ένα εισιτήριο διαρκείας για τη Ρεάλ. Και πάνω σε αυτό δουλεύω».

Η Apple έχει χορηγήσει στο παρελθόν και άλλους συλλόγους. Η Beats by Dre, την οποία η Apple κατέχει από το 2014, είχε συμφωνία με την Τσέλσι, ενώ η Apple Music είχε συμφωνία με την Μπάγερν. Οσον αφορά το νέο πρότζεκτ της Ρεάλ, ίσως αυτό να σημαίνει ότι ορισμένοι αγώνες της θα μεταδίδονται ζωντανά σε μορφή Apple Immersive στο Vision Pro, όπως θα μεταδίδονται επιλεγμένοι αγώνες των Λος Άντζελες Λέικερς αυτή τη σεζόν. Ωστόσο, τα συγκεκριμένα σχέδια μένουν να φανούν στο άμεσο μέλλον.

Ένα «Άπειρο» Μπερναμπέου κοντά στην πραγματικότητα

Η Ρεάλ Μαδρίτης διαθέτει μια ειδική διεύθυνση στον οργανισμό της αφιερωμένη στην τεχνολογική ανάπτυξη. Πρόκειται για τη Διεύθυνση Μετασχηματισμού, η οποία υπάγεται απευθείας στον γενικό διευθυντή, Χοσέ Άνχελ Σάντσεθ. Αυτή η ειδική δομή της Ρεάλ Μαδρίτης για την ψηφιακή και μετα-ψηφιακή ανάπτυξη ονομάζεται «RM Next» και επικεντρώνεται σε έξι τομείς: e-health, απόδοση, εμπλοκή των φιλάθλων, παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου, κυβερνοασφάλεια και τεχνολογικές και κοινωνικές υποδομές.

Όπως ανακοίνωσε πριν από ένα χρόνο ο πρόεδρος Φλορεντίνο Πέρεθ, ο ίδιος προσωπικά αναλαμβάνει τις διαπραγματεύσεις με την Apple για τη δημιουργία του «Άπειρου Μπερναμπέου», που θα φέρει το σύλλογο πλήρως στη σύγχρονη εποχή. Η Ρεάλ Μαδρίτης επιδιώκει να επιτύχει ό,τι έχουν ήδη καταφέρει το NBA, η NCAA (πανεπιστημιακό αμερικανικό ποδόσφαιρο) και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Κόσμος και παίκτες «ένα» μέσα στο γήπεδο
Κόσμος και παίκτες «ένα» μέσα στο γήπεδο

Το NBA και η NCAA ήταν οι πρώτες που εμπορευματοποίησαν αγώνες στο μετασύμπαν και διαθέτουν την πιο εξελιγμένη και καθιερωμένη εμπειρία. Η ιδέα που επεξεργάζονται ο Φλορεντίνο και η Ρεάλ είναι να προσφέρουν διαφορετικές θέσεις, από την πρώτη σειρά μέχρι τις εξέδρες, σε δισεκατομμύρια θεατές ταυτόχρονα. Για αυτό θα χρειαστεί η τηλεοπτική μετάδοση του αγώνα με κάμερες 360°, εκτός από τις συμβατικές κάμερες που παρέχουν σήμα στις τηλεοπτικές πλατφόρμες. Έτσι, ο φίλαθλος που παρακολουθεί τον αγώνα στο μετασύμπαν θα αισθάνεται σαν να κάθεται στη σάλα, δίπλα σε έναν οπαδό που βρίσκεται πραγματικά στο Μπερναμπέου… σε πραγματικό χρόνο.

Η τεχνολογία ήδη επιτρέπει μια πλήρως καθηλωτική εμπειρία για τον χρήστη, αλλά έχει ακόμη δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη. Πρέπει να εκτιμηθούν τα κόστη τόσο της μετάδοσης όσο και της συμμετοχής των φιλάθλων. Το κόστος για τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας της Apple, τα Apple Vision, φτάνει περίπου τα 3.000 ευρώ στην Ισπανία. Επιπλέον, για μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία, θα χρειάζονταν AirPods με τεχνολογία αεροδιαστημικής, που κατευθύνουν τον ήχο και την έντασή του ανάλογα με την κίνηση του κεφαλιού και την κατεύθυνση της δράσης. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο η εικόνα θα είναι ρεαλιστική, αλλά και ο ήχος στο στάδιο. Παρά ταύτα, υπάρχουν πολλές μάρκες που προσφέρουν πιο οικονομικά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, ήδη με ανάλυση 4K.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ