Φανέλες εκατομμυρίων - Ποιες ομάδες έχουν τα μεγαλύτερα εμπορικά έσοδα στον κόσμο

Με τα εμπορικά deals να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο, η σύγχρονη φανέλα δεν αποτελεί απλά ένα σύμβολο για κάθε ομάδα, αλλά πρόκειται για μια «μηχανή» εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Βινίσιους με τη Ρεάλ Μαδρίτης/Πηγή: Imago
Ο Βινίσιους με τη Ρεάλ Μαδρίτης/Πηγή: Imago

GAME DAY

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα υγρού στίβου
LIVESCORES

Σε μία σπουδαία χορηγική ενίσχυση προχώρησε η Μάντσεστερ Σίτι ενόψει της νέας σεζόν, καθώς η ομάδα του Πεπ Γκουαρδιόλα υπέγραψε deal «μαμούθ» ύψους ενός δισεκατομμυρίου λιρών (περίπου 1,18 δισεκατομμύρια ευρώ) με την Puma για τη χορηγία της εμφάνισης της ομάδας.

Με το νέο συμβόλαιο που υπέγραψε η ομάδα του Πεπ Γκουαρδιόλα, ανέβηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης με τις ομάδες με τα μεγαλύτερα κέρδη από χορηγίες, καθώς οι Πολίτες εισπράττουν περίπου 210,5 εκατομμύρια ετησίως χάρη στους τρεις χορηγούς των φανελών της (Puma, Etihad και OKX).

Βέβαια, παρά την επιρροή της Σίτι στα Μέσα ενημέρωσης και την άνοδό της στην κατάταξη, η Ρεάλ Μαδρίτης παραμένει ο απόλυτος ηγέτης της σχετικής κατάταξης. Οι «μερένχες» διατηρούν την κορυφή ως η πιο προσοδοφόρα φανέλα στον κόσμο, με ετήσια έσοδα που φτάνουν τα 260 εκατομμύρια ευρώ. Τα περισσότερα προέρχονται από την Adidas, η οποία ντύνει τη Ρεάλ από το 1998 και καταβάλλει 120 εκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν.

Η Fly Emirates, που έχει συμβόλαιο έως το 2026, προσθέτει άλλα 70 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η αεροπορική εταιρεία βρίσκεται στη φανέλα της Ρεάλ από το 2013 ως βασικός χορηγός, ενώ η συνεργασία τους ξεκίνησε το 2011.

Σίτι, Γιουνάιτεντ και Μπαρτσελόνα πίσω από τη «Βασίλισσα»

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ βρίσκεται στην τρίτη θέση, με έσοδα που φτάνουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν. Η συμφωνία με την Adidas, που ανανεώθηκε το 2023, της αποφέρει 105 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (αύξηση 20% από το προηγούμενο συμβόλαιο). Βασικός χορηγός είναι η Snapdragon της Qualcomm (70 εκατ. μέχρι το 2029), ενώ η DXC Technology στη μανσέτα προσφέρει 20-25 εκατ. ευρώ το χρόνο.

 Τα συνολικά έσοδα της Γιουνάιτεντ εκτιμώνται μεταξύ 198 και 200 εκατ. ευρώ, παρόμοια με εκείνα της Μπαρτσελόνα. Παρά την οικονομική και διοικητική αστάθεια, η Μπαρτσελόνα διατηρεί τη φανέλα της ανάμεσα στις πιο εμπορικές του παγκόσμιου ποδοσφαίρου. Με τη νέα συμφωνία με τη Nike (υπογράφηκε Νοέμβριο 2024 και χαρακτηρίστηκε «ιστορική»), το κλαμπ θα εισπράττει 120 εκατ. ευρώ ετησίως. Η Spotify, κύριος χορηγός από το 2022, προσθέτει 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Ακολουθούν Παρί και Μπάγερν

Η Παρί Σεν Ζερμέν έχει εδραιωθεί ως εμπορική δύναμη, καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση της λίστας. Η Nike της αποφέρει 90 εκατ. ευρώ τον χρόνο έως το 2031, ενώ η Qatar Airways προσθέτει 70 εκατ. ευρώ ως βασικός χορηγός. Ο ψηφιακός τραπεζικός όμιλος QNB, που βρίσκεται στο μανίκι, προσφέρει 10 εκατ. ευρώ, φέρνοντας το σύνολο στα 170 εκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν.

Ο Ντουέ πανηγυρίζει με την Παρί Σεν Ζερμέν/Πηγή: Imago
Ο Ντουέ πανηγυρίζει με την Παρί Σεν Ζερμέν/Πηγή: Imago

Η Μπάγερν Μονάχου, ο πιο εμπορικός γερμανικός σύλλογος, συνεργάζεται με την Adidas, η οποία του αποδίδει 60 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2030. Η Deutsche Telekom παραμένει στο μπροστινό μέρος της φανέλας μέχρι το 2032, με ετήσιο ποσό 65 εκατ. ευρώ. Η Allianz, χορηγός ονόματος του γηπέδου, προσθέτει 12 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα συνολικά έσοδα στα 137 εκατομμύρια ευρώ.

Η δύναμη της Premier League

Η Premier League κυριαρχεί όχι μόνο αγωνιστικά αλλά και εμπορικά. Η παγκόσμια προβολή της, η ισχυρή παρουσία της σε αγορές όπως η Ασία και η Αμερική, καθώς και το μοντέλο τηλεοπτικών δικαιωμάτων την καθιστούν μοναδική εμπορική πλατφόρμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέντε από τις δέκα πιο ακριβές φανέλες στον κόσμο ανήκουν σε συλλόγους της Premier League.

Η Άρσεναλ, στην 7η θέση, έχει συμβόλαιο με την Adidas έως το 2030, με ετήσια έσοδα 67 εκατ. ευρώ. Η Fly Emirates προσφέρει 58 εκατ. ευρώ και βρίσκεται στο πλευρό της ομάδας από το 2006, με συμφωνία ονομασίας του σταδίου. Η Visit Rwanda προσθέτει 11,5 εκατ. ευρώ, με τα συνολικά έσοδα να φτάνουν τα 136,6 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η Λίβερπουλ (8η θέση) έχει νέο συμβόλαιο με τη Standard Chartered (60 εκατ. ετησίως έως το 2026/27, με προοπτική αύξησης στα 72 εκατ. από το 2025). Η Nike, που έντυνε τον σύλλογο με 35 εκατ. ευρώ, θα αντικατασταθεί από την Adidas, που επιστρέφει πληρώνοντας πάνω από 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Η Expedia, που βρίσκεται στη μανσέτα, προσφέρει 10,1 εκατ. ευρώ ανά σεζόν, με τα συνολικά έσοδα να ανέρχονται σε 105 εκατ. ευρώ, με προοπτική περαιτέρω αύξησης.

Ο Μοχάμεντ Σαλάχ με τη Λίβερπουλ/Πηγή: Imago
Ο Μοχάμεντ Σαλάχ με τη Λίβερπουλ/Πηγή: Imago

Η Μπορούσια Ντόρτμουντ βρίσκεται στην 9η θέση, με έσοδα μεταξύ 103 και 109 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Το νέο συμβόλαιο με την Puma, σε ισχύ έως το 2034, αναμένεται να αποφέρει 350-400 εκατομμύρια ευρώ συνολικά. Η Evonik προσφέρει 20 εκατ. ευρώ, ενώ στην Bundesliga κυριαρχεί η 1&1, με 40 εκατ. ευρώ ετησίως. Η GLS συμβάλλει με 5 εκατ. ευρώ.

Το τοπ-10 κλείνει η Τότεναμ, νικήτρια του Europa League, με περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν. Η Nike, από το 2017 μέχρι το 2033, καταβάλλει 35 εκατ. ευρώ ετησίως. Η AIA, βασικός χορηγός έως το 2026/27, έχει συνολική συμφωνία 360 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή 45 εκατ. τον χρόνο.

Το top 10 με τα έσοδα από χορηγούς φανέλας

ΘέσηΟμάδαΣυνολικά έσοδαΚύριοι Χορηγοί
1Ρεάλ Μαδρίτης260 εκατ. ευρώAdidas (120 εκατ. ευρώ), Fly Emirates (70 εκατ. ευρώ)
2Μάντσεστερ Σίτι210 εκατ.ευρώPuma, Etihad, OKX
3Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ200 εκατ. ευρώAdidas (105 εκατ. ευρώ), Snapdragon (70 εκατ. ευρώ), DXC (20-25 εκατ. ευρώ)
4Μπαρτσελόνα190 εκατ. ευρώNike (120 εκατ. ευρώ), Spotify (70 εκατ. ευρώ)
5Παρί Σεν Ζερμέν170 εκατ. ευρώNike (90 εκατ. ευρώ), Qatar Airways (70 εκατ. ευρώ), QNB (10 εκατ. ευρώ)
6Μπάγερν Μονάχου 137 εκατ. ευρώAdidas (60 εκατ. ευρώ), Telekom (65 εκατ. ευρώ), Allianz (12 εκατ. ευρώ)
7Άρσεναλ136 εκατ. ευρώAdidas (67 εκατ. ευρώ), Fly Emirates (58 εκατ. ευρώ), Visit Rwanda (11.5 εκατ. ευρώ)
8Ντόρτμουντ106 εκατ.ευρώPuma (38-44 εκατ. ευρώ), 1&1 (40 εκατ. ευρώ), Evonik (20 εκατ. ευρώ), GLS (5 εκατ. ευρώ)
9Λίβερπουλ105 εκατ.ευρώStandard Chartered (60-72 εκατ. ευρώ), Adidas (70 εκατ. ευρώ), Expedia (10.1 εκατ. ευρώ)
10Τότεναμ80 εκατ. ευρώNike (35 εκατ. ευρώ), AIA (45 εκατ. ευρώ)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Η Μπολόνια θα πρέπει να επιλύσει άμεσα το ζήτημα του Νίκολα Μόρο» - Τι αναφέρουν οι Ιταλοί για την ΑΕΚ

Κώστας Τόπας Κώστας Τόπας avatar

Ο Σαλάχ αποκάλυψε τον αγαπημένο του προπονητή και προς έκπληξη όλων δεν είναι ο Κλοπ

Κώστας Τόπας Κώστας Τόπας avatar

«Οι γυναίκες πρέπει να μένουν σπίτι και να καθαρίζουν» - Σάλος με τις σεξιστικές δηλώσεις του Τσιτσαρίτο

Λίβερπουλ made in Bundesliga - Οι μεταγραφές που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ

Κώστας Τόπας Κώστας Τόπας avatar