Οι οδηγοί της F1 συναντήθηκαν με τη FIA - Τα θέματα που συζήτησαν

Τον τελευταίο καιρό, οι οδηγοί είχαν αρκετά παράπονα από τις αποφάσεις των αγωνοδικών κι έτσι συγκάλεσαν σύσκεψη με την Ομοσπονδία.
Πηγή: Imago
Πηγή: Imago

Πριν αρχίσουν οι αγωνιστικές υποχρεώσεις των οδηγών στο Κατάρ, όλοι οι πιλότοι της Formula 1 συναντήθηκαν με εκπροσώπους της FIA. Αφορμή ήταν μερικές αποφάσεις που πάρθηκαν από τους αγωνοδίκες στα προηγούμενα grand prix. 

Έτσι, συγκεντρώθηκαν όλοι μαζί σε μια αίθουσα την Πέμπτη (27/11) και συζήτησαν όλα τα παράπονα των οδηγών. Μάλιστα, φαίνεται να ζήτησαν και ορισμένες αλλαγές στους αγώνες από το 2026, αλλά το κύριο αντικείμενο συζήτησης ήταν οι κατευθυντήριες γραμμές που χρησιμοποιούν οι αγωνοδίκες για την αξιολόγηση των συμβάντων εντός πίστας. Έπειτα, η Ομοσπονδία Αυτοκινήτου εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τα όσα ειπώθηκαν και ανέφερε πως δεν θα υπάρξουν άμεσες αλλαγές. 

Τα... παράπονα των πιλότων

Όπως ήταν φυσικό, FIA και οδηγοί ήρθαν σε αντιπαράθεση. Αυτό έγινε διότι οι πιλότοι υποστήριξαν πως εφαρμόζεται υπερβολικά ο κανονισμός, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές συνθήκες. Ως αποτέλεσμα, ο κανονισμός δεν τους βοηθάει, αλλά λειτουργεί... εναντίον τους.

Θέση πήρε αρχικά ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος ανέφερε: «Σήμερα, ακολουθούμε απόλυτα το βιβλίο κανονισμών. Αυτό κάνει πολύ δύσκολη την εφαρμογή της κοινής λογικής σε συγκεκριμένες καταστάσεις».

Οι φάσεις που εξετάστηκαν

Στην ανακοίνωσή της η FIA, ανέλυσε τα περιστατικά που συμμετείχαν στη συζήτηση και οι οδηγοί παραπονέθηκαν.

  • Το συμβάν Αντονέλι – Πιάστρι – Λεκλέρ στη Βραζιλία, όπου η ποινή 10 δευτερολέπτων στον Αυστραλό θεωρήθηκε από τους οδηγούς ως παράλογη, παρά το ότι ευθυγραμμιζόταν με τις κατευθυντήριες γραμμές.
  • Το ατύχημα Σάινθ – Λόσον στην Ολλανδία, για το οποίο ο Σάινθ τιμωρήθηκε αλλά η Williams δικαιώθηκε στην ένσταση.
  • Η σύγκρουση Μπέρμαν – Σάινθ στη Μόντσα, όπου ο Μπέαρμαν έλαβε ποινή.
  • Το συμβάν Λεκλέρ – Φερστάπεν στο Μεξικό, σχετικά με το αθέμιτο πλεονέκτημα που παίρνει ένας οδηγός όταν βγαίνει εκτός πίστας.
  • Το προσπέρασμα Νόρις – Λεκλέρ στο Τέξας, που άνοιξε συζήτηση για το αν ένα προσπέρασμα που ολοκληρώνεται εκτός πίστας πρέπει να θεωρείται παράβαση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ