Το απόλυτο 7: Οι «βασιλιάδες» του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Ο Μαρκ Μάρκεθ «έγραψε» ιστορία, καθώς πριν μερικές ώρες κατέκτησε το έβδομο προσωπικό του πρωτάθλημα στο Moto GP. Με αυτό το κατόρθωμα, κατάφερε να φτάσει τον θρυλικό Βαλεντίνο Ρόσι και φυσικά να μπει στο «κλειστό» γκρουπ με τους αναβάτες που έχουν κατακτήσει επτά τίτλους.
Ωστόσο, η επιτυχία του δεν είναι μόνο σημαντική για το Moto GP, καθώς και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, δεν είναι αρκετοί οι οδηγοί που έχουν καταφέρει να σηκώσουν επτά πρωταθλήματα. Το ρεκόρ του Ισπανού λοιπόν, μπαίνει στη «χρυσή βίβλο» των μότορσπορ και πλέον το όνομά του θα στέκεται δίπλα σε θρύλους.
Ενδιαφέρον έχουν όμως και τα κατορθώματα των υπόλοιπων οδηγών που «έγραψαν» τη δική τους ιστορία στη δική τους κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Οι οδηγοί που κατέκτησαν την κορυφή 7 φορές
Ξεκινώντας από τον προαναφερθέντα Μαρκ Μάρκεθ, ο οποίος κατάφερε σήμερα (28/9) να εξασφαλίσει τον έβδομο τίτλο του. Ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής Ducati έχει κυριαρχήσει απόλυτα στη φετινή χρονιά, ωστόσο απείχε από τις κατακτήσεις έξι χρόνια. Το 2013 πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα και 12 χρόνια μετά ισοφάρισε το ρεκόρ του θρυλικού Βαλεντίνο Ρόσι.
Αφού έγινε αναφορά στον Ρόσι λοιπόν, ας μιλήσουμε για τον θρύλο του Moto GP. Ο Ιταλός αναβάτης αποσύρθηκε το 2021, ωστόσο δεν έχει φύγει εντελώς από το άθλημα, αφού έχει δημιουργήσει ακαδημίες που τρέχουν στο Moto GP, προκειμένου να σταματήσει το φαινόμενο... Μάρκεθ. Ο Βαλεντίνο κέρδισε τον πρώτο του τίτλο το 2001 και το 2009 εξασφάλισε το έβδομο και τελευταίο του πρωτάθλημα οδηγών, μπαίνοντας στα ιστορικά βιβλία του αθλήματος.
Θα μεταφερθούμε στη Formula 1 και στον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός πρώην οδηγός απέχει πλέον από τα φώτα της δημοσιότητας, έπειτα από το τραγικό ατύχημα που υπέστη τον Δεκέμβριο του 2013. Ωστόσο, παραμένει αγαπητός στην F1. Το 1994 λοιπόν, κατάφερε να ανατρέψει τα δεδομένα και παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε ετούτη τη χρονιά η Williams, κατάφερε να εξασφαλίσει το πρώτο του πρωτάθλημα οδηγών. Το 2004, ο Σουμάχερ κατέκτησε το πέμπτο συνεχόμενο τίτλο του και έβδομο στην πλούσια καριέρα του.
Ωστόσο, λίγα χρόνια αργότερα, ένας νεαρός Βρετανός ήρθε να τον διαδεχτεί. Ο λόγος για τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος σε ηλικία 23 ετών διεκδίκησε το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών στην καριέρα του, μέσα σε ένα μονοθέσιο της McLaren. Το 2020 ήταν η τελευταία φορά που ο Λιούις στάθηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, έχοντας κατακτήσει επτά τίτλους. Ένα χρόνο αργότερα, βρέθηκε 8 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και κάτω από διαφορετικές συνθήκες, θα «έγραφε» ιστορία.
Αλλάζουμε κατηγορία και μεταφερόμαστε στο Nascar Cup. Εκεί, ο Τζίμι Τζόνσον είναι το σημείο αναφοράς, με τον Αμερικανό οδηγό να έχει κατακτήσει στην κατηγορία του επτά Παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών. Το 2006 σήκωσε τον πρώτο του τίτλο, ενώ 10 χρόνια μετά τον τελευταίο.
Συνεχίζουμε στο Nascar, αλλά αλλάζουμε οδηγό. Ένας ακόμα θρύλος της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι ο Ντάλε Έρνχαρντ. Ένας οδηγός από την Αμερική, ο οποίος δεν βρίσκεται πια στη ζωή. Το πρώτο του πρωτάθλημα ήρθε στο μακρινό 1980, με το 1994 να κατακτά τον έβδομο και τελευταίο του τίτλο.
Ο Ρίτσαρντ Πέτι συμπληρώνει αυτόν τον «κλειστό» κύκλο τον πρωταθλητών στο Nascar. Το 2001 «έφυγε» από τη ζωή, αλλά παραμένει ευρέως γνωστός στην κατηγορία του. Ο Αμερικανός προέρχεται από μια οικογένεια οδηγών στο Nascar, οπότε είχε από μικρός το... μικρόβιο. Το 1964 σήκωσε το πρώτο του πρωτάθλημα οδηγών και το 1979 κατέκτησε επίσης τον έβδομο τίτλο του.
Θα κλείσουμε με μια ακόμα κορυφαία κατηγορία μοτορσπορ, το IndyCar. Εκεί, ο Άντονι Τζόζεφ Φόιτ Τζούνιορ κατέχει το δικό του κεφάλαιο στην ιστορία του αγωνίσματος, αφού είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κατακτήσει επτά φορές τίτλο στους οδηγούς. Από το 1960 μέχρι το 19079, είχε καταφέρει να διεκδικήσει τους επτά τίτλους του.
Φυσικά υπάρχουν και άλλοι οδηγοί σε διάφορες κατηγορίες που έχουν φτάσει τον συγκεκριμένο αριθμό σε πρωταθλήματα, ωστόσο αυτά ήταν τα πιο σημαντικά στις κορυφαίες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.