«Βόμβα» στο MotoGP: Ο Χόρχε Μαρτίν θέλει να σπάσει το συμβόλαιο με την Aprilia για το 2026

Ο Χόρχε Μαρτίν φαίνεται να προετοιμάζει την έξοδό του από την ομάδα της Aprilia στο τέλος της φετινής σεζόν, κάνοντας χρήση μιας ρήτρας στο συμβόλαιό του που του επιτρέπει να αποχωρήσει εφόσον δεν είναι στους κορυφαίους της βαθμολογίας μετά το Grand Prix της Γαλλίας.
Η συμφωνία που υπεγράφη με την Aprilia τη Δευτέρα των δοκιμών μετά το GP Ιταλίας 2024, περιλάμβανε αυτή τη ρήτρα, επιτρέποντας στον Martin να υπογράψει με άλλη ομάδα εάν δεν είναι διεκδικητής του τίτλου μετά τον αγώνα στο Le Mans — κάτι που συνέβη την περασμένη Κυριακή.
Οι τραυματισμοί που ταλαιπώρησαν τον Ισπανό πρωταθλητή από την αρχή της σεζόν τον εμπόδισαν να λάβει μέρος σε πέντε από τους έξι πρώτους αγώνες, με αποτέλεσμα να μην έχει κατακτήσει ούτε έναν βαθμό και να βρίσκεται τελευταίος στη γενική κατάταξη.

Το συγκεκριμένο σενάριο ήταν αδιανόητο όταν υπέγραψε με την Aprilia τον Ιούνιο του προηγούμενου έτους, και η απόφασή του να αποχωρήσει αναμένεται να προκαλέσει αναταραχή στην αγορά αναβατών. Η Aprilia, πάντως, δεν προτίθεται να μείνει αμέτοχη βλέποντας τον «καλύτερο αναβάτη» του πρότζεκτ της να αποχωρεί χωρίς να έχει ουσιαστικά αγωνιστεί.
Οι δύο σοβαροί τραυματισμοί στην προετοιμασία στέρησαν από τον Μαρτίν τη συμμετοχή στους πρώτους τρεις αγώνες (Ταϊλάνδη, Αργεντινή, Όστιν). Αν και επανεμφανίστηκε στο Κατάρ, δεν είχε αναρρώσει πλήρως και τελικά είχε πτώση και υπέστη νέο σοβαρό τραυματισμό στον πνευμοθώρακα, που τον κράτησε για δύο εβδομάδες στο νοσοκομείο της Ντόχα. Οι πιθανότητες επιστροφής του πριν το GP Γερμανίας, που είναι προγραμματισμένο για τις 13 Ιουλίου, κρίνονται περιορισμένες.
Οι περιορισμένες επιλογές και το ενδεχόμενο της Honda
Τα συμβόλαια των περισσότερων αναβατών είναι ενεργά και για το 2026, περιορίζοντας τις επιλογές του Μαρτίν.

Η πιο λογική εναλλακτική φαίνεται να είναι η Honda, καθώς το συμβόλαιο του Luca Marini με την ομάδα λήγει στο τέλος της χρονιάς. Η Honda, όμως, δεν πρόκειται να προχωρήσει σε καμία επίσημη δήλωση προτού ο Μαρτίν είναι νομικά ελεύθερος από την Aprilia.
Η αντίδραση της Aprilia και η πρόθεση του Martin
Σύμφωνα με πληροφορίες του Motorsport.com, ο Μαρτίν ταξίδεψε την περασμένη Παρασκευή στο Le Mans —οδικώς από την Ανδόρα— όπου, αν και απέφυγε την εμφάνιση στο paddock, είχε σημαντικές συναντήσεις. Κατά τη διάρκεια του γεύματος με την ομάδα του, ενημέρωσε την ηγεσία της Aprilia για την πρόθεσή του να ενεργοποιήσει τη ρήτρα αποχώρησης ενόψει 2026. Η είδηση άφησε άφωνη τη διοίκηση της εταιρείας από το Noale, η οποία εξετάζει πλέον νομική αντίδραση για αθέτηση συμβολαίου.
Ο Μαρτίν πάντως, δείχνοντας σεβασμό προς την Aprilia, εμφανίζεται διατεθειμένος να επεκτείνει τη δοκιμαστική περίοδο για άλλους έξι αγώνες, έως και το Grand Prix του Σαν Μαρίνο τον Σεπτέμβριο, συμμετέχοντας και σε δοκιμές νωρίτερα για να επανέλθει πλήρως.

Από την πλευρά της, η Aprilia υποστηρίζει ότι η περίοδος αποχής λόγω τραυματισμού καθιστά τη ρήτρα άκυρη και δεν βλέπει λόγο να παραταθεί η δοκιμαστική περίοδος. Επιπλέον, εκφράζονται αμφιβολίες για το κατά πόσο η RS-GP ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που είχαν τεθεί. Ο Marco Bezzecchi, επίσημος teammate του Μαρτίν, δεν έχει κάνει ακόμη ένα τερματισμό στο podium, ενώ ο καλύτερος αναβάτης της Aprilia αυτή τη στιγμή είναι ο Ai Ogura με την Trackhouse Racing, που βρίσκεται στη 10η θέση. Ο Bezzecchi είναι μόλις 12ος με 38 βαθμούς, 133 πίσω από τον Marc Marquez που οδηγεί τη βαθμολογία.
Πηγή: Flash.gr