Η McLaren περνά στην αντεπίθεση: Ζητά εξηγήσεις από τη FIA για τον κινητήρα του Φερστάπεν
Στο grand prix της Βραζιλίας, ο απόλυτος κυρίαρχος ήταν ο Λάντο Νόρις. Ο Βρετανός οδηγός υπερασπίστηκε την πρώτη θέση και κατέκτησε τη νίκη.
Ωστόσο, δεν ήταν ο μοναδικός που εντυπωσίασε στον αγώνα του «Ιντερλάγκος». Όλοι είχαν... μαγευτεί με αυτά που έκανε ο Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull εκκίνησε από τα pit, καθώς η ομάδα του έκανε μερικές αλλαγές στο μονοθέσιο κι έτσι τιμωρήθηκε με ποινή θέσεων.
Αυτό δεν ήταν αρκετό για να σταματήσει τον τετράκις Παγκόσμιο πρωταθλητή από το να προσπερνάει όποιο μονοθέσιο έβρισκε μπροστά του. Έτσι, κατέλαβε την τρίτη θέση, παρότι στο τέλος ήταν κοντά στο να προσπεράσει και τον Κίμι Αντονέλι και να ανέβει δεύτερος.
Όλα αυτά δεν άρεσαν όμως στη McLaren, καθώς πιστεύουν ότι κάτι δεν πάει καλά. Η αλλαγή του κινητήρα έχει κινήσει υποψίες στους Βρετανούς, καθώς αυτό που έκανε η ομάδα ήταν να τοποθετήσει μια εντελώς νέα μονάδα ισχύος της Honda στο αυτοκίνητο του Φερστάπεν, πέρα από το επιτρεπόμενο όριο των τεσσάρων μονάδων ανά σεζόν.
Αυτό θέτει ζήτημα για το αν το κόστος αυτής της αλλαγής θα πρέπει να συνυπολογιστεί στο cost cap, δηλαδή στο ανώτατο επιτρεπτό όριο δαπανών των ομάδων. Παράλληλα γεννά το ερώτημα για το αν ανήκει στην κατηγορία όπου η αλλαγή κινητήρα γίνεται για λόγους αξιοπιστίας κι έτσι δεν θα ληφθεί υπόψιν, ή αν γίνεται καθαρά για απόδοση και τότε θα πρέπει να υπολογιστεί.
Ο Αντρέα Στέλα, επικεφαλής της McLaren, μίλησε δημόσια για αυτό το ζήτημα και ανέφερε πως η McLaren θα ζητήσει εξηγήσεις από τη FIA για αυτή την αλλαγή.
«Αυτού του είδους οι αλλαγές προκαλούν ερωτήματα για το πώς εφαρμόζονται οι κανονισμοί. Θα ήθελα να ξέρω αν το κόστος αυτού του κινητήρα μπαίνει στο cost cap ή όχι. Αν η αλλαγή έγινε για λόγους απόδοσης, τότε θα έπρεπε να υπολογίζεται. Αυτός είναι και ο λόγος που εμείς δεν θα το κάναμε».
Η απάντηση της Red Bull
Η αυστριακή ομάδα μελέτησε τα όσα καταγγέλλει η βρετανική ομάδα και αποφάσισε να απαντήσει στους ανθρώπους της. Αυτός που πήρε θέση ήταν ο επικεφαλής των «ταύρων», ο Λόρεντ Μέκις και ανέφερε: «Ήταν σωστό να τοποθετηθεί ένας καινούργιος κινητήρας, καθώς η ομάδα ήθελε να αλλάξει αρκετά στοιχεία στο αυτοκίνητο πριν από τον αγώνα».